У гостях журналу «Дипломат» ще одна дуже цікава людина — Платонов Олег Ісаакович, голова наглядової ради, президент АТ «ПЛАСКЕ», віце-президент Українського національного комітету міжнародної торгової палати ICC Ukraine з питань міжнародної торгівлі, логістики та туризму; президент АСОЦІАЦІЇ ТРАНСПОРТНО-ЕКСПЕДИТОРСЬКИХ І ЛОГІСТИЧНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ УКРАЇНИ «УКРЗОВНІШТРАНС», віце-президент Євразійського Союзу транспортних, експедиторських та логістичних організацій (ЄСТЕЛО); член громадських рад при Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України (голова), при Державній фіскальній службі України (представник УНК ICC Ukraine), при Міністерстві закордонних справ України (заступник голови) та при Міністерстві інфраструктури України (голова комітету); володар грамоти Верховної Ради «За заслуги перед Українським народом», має подяку Прем’єр-міністра України за вагомий внесок в економічне зміцнення України.

Доброго дня, Олегу Ісааковичу. Ми довго чекали зустрічі з Вами і дуже вдячні за те, що, незважаючи на свою зайнятість і дуже щільний графік роботи, Ви все ж знайшли час для нас і наших читачів. Олегу Ісааковичу, що таке АТ «ПЛАСКЕ», яким Ви керуєте?

АТ «ПЛАСКЕ» було засновано 5 листопада 1998 року як транспортно-експедиторську організацію, що забезпечує доставку вантажів «від дверей до дверей». Сьогодні АТ «ПЛАСКЕ» — це партнерська співпраця організацій, об’єднаних однією торговою маркою, що забезпечують три основних види діяльності: дослід-ження змін, які відбуваються у світі, визнання вимог та застосування на практиці національних та міжнародних стандартів. Слоган нашої Організації — «Енергія руху». Енергія — це життя. І наші завдання — спрямувати енергію на творчі цілі і розвиток успішних людей, а також ділитися своїм успіхом з усім суспільством. Основний вектор для системи управління Організацією — сталий розвиток і соціальна відповідальність.

У своєму розвитку Організація підтримує принципи Глобального договору ООН і використовує міжнародний досвід управління, включаючи рекомендації, стандарти і вимоги Міжнародної організації зі стандартизації (ISO), Європейської Економічної Комісії ООН (ЄЕК ООН), Європейського фонду управління якістю (ЕFQM). У систему управління Організації впроваджено 14 міжнародних стандартів та інших нормативних документів. Це дозволяє нам працювати, вчитися й розвиватися, отримуючи задоволення від роботи і створюючи комфортні умови для своїх сімей.

Щодо соціального аспекту — зараз він є одним із головних критеріїв у світових практиках, коли мова йде не тільки про ділову, а й соціальну відповідальність. Тобто відбувається пошук балансу між тим, що створюється і як споживається. Ми відчуваємо свою відповідальність перед суспільством і діємо згідно з принципами відкритості, щоб суспільство розуміло: наша діяльність — не черговий рекламний трюк, що дозволяє Організації отримати великі прибутки, а чесна взаємовигідна співпраця з ним.

Олегу Ісааковичу, Вам як діловій людині, напевно, постійно доводиться стикатися з проблемою «зачинених дверей»?

– Це так. Уся система відповідальності складається із входів та виходів. Україна зараз знаходиться у складній економічній ситуації, відчувається високий рівень турбулентності. Але як би важко не було, ми прагнемо отрима

У такий скрутний для країни час, що дозволяє Вашій Організації не зупинятися на досягнутому, а рухатися вперед і розвиватися?

– Організація є одним із локомотивів у розвитку транспортної галузі, критично важливої для всієї української економіки, і використовує різні підходи: поширення знань і досвіду, просування змін до нормативних актів, ініціювання та організацію пілотних проектів щодо спрощення процедур міжнародної торгівлі та логістики, протидії корупції.

АТ «ПЛАСКЕ» є активним учасником 14-ти міжнародних і націо-нальних асоціацій і об’єднань, включаючи FIATA, IATA, UIC, OCЖД, ICC Ukraine, ЕВА. Прикладами наших ініціатив є впровадження проекту «Єдине вікно — локальне рішення», робота над Національною стратегією спрощення процедур міжнародної торгівлі та логістики шляхом участі в Міжвідомчій робочій групі.

Зараз у нашій державі всі борються з корупцією. Які антикорупційні механізми Ви, як управлінець, використовуєте у Вашій Організації?

– Це принципи прозорості та відкритості діяльності. Основним підходом у цій сфері є розробка програм щодо вдосконалення такої діяльності. Зокрема, щорічно після прийняття стратегії Організації визначається ключовий набір програм, необхідних для її реалізації. Для фінансування таких програм створюються спецфонди в рамках бюджету Організації.

Яким чином “ПЛАСКЕ” вдається відповідати динамічним запитам споживачів?

– Організація орієнтована на комплексне задоволення потреб споживача: перевищення очікувань, надання додаткових можливостей і цінностей — все це сприяє розширенню ринку, збільшенню частки на ринку і освоєнню нових напрямків. Організація постійно впроваджує і вдосконалює нові логістичні рішення, спрямовані на підвищення споживчої цінності продукту. Зокрема, при освоєнні нових ринків, таких як транспортування зернових вантажів і перевезення вантажів у поромному сполученні, нами були розроблені й успішно реалізовані нові для України логістичні проекти, що дозволили знизити транспортні витрати вантажовласників і перевізників.

Також Організація бере активну участь у розвитку системи електронного оформлення вантажів. Для залучення нових клієнтів і просування своїх продуктів проводяться конференції та курси, видаються журнали «Транспорт» та «Столичний Экспресс».

Впевнена, що в такій Організації, як Ваша, працюють професіонали з активною життєвою позицією. Що Ви робите для їх особистісного зростання?

– Діє процедура відбору й адаптації нових співробітників, що включає стадію слухача. Проводяться щомісячні зустрічі всього колективу, на яких співробітники можуть ознайомитися з програмами, реалізованими за минулий місяць, можуть брати участь у плануванні діяльності. Для розвитку й підтримки системи внутрішніх комунікацій в Організації сформована «система швидкого потоку», що передбачає оперативне вирішення завдань.

Для забезпечення сучасної професійної підготовки співробітників в Організації створена внутрішня академія.

Ми знаємо, що Ваша Організація займається благодійністю, меценатством. Скажіть кілька слів про Ваші соціально-культурні проекти.

– АТ «ПЛАСКЕ» співпрацює з музеями, театрами, бібліотеками, громадськими організаціями та надає фінансову, організаційну і технічну підтримку певним соціально-культурним проектам. Ми прагнемо до того, щоб співпраця із соціальними партнерами (Одеським літературним музеєм, Одеським національним академічним театром опери та балету, Світовим клубом одеситів і т.д.) була довгостроковою і системною. Яскравим прикладом є партнерство з Одеською оперою, що включає питання від розробки брендбука і веб-сайту до участі в постановці ряду театральних прем’єр. Іншими важливими проектами у цій сфері є «Сад скульптур», «Одеський календар», «Літературний фестиваль», «Одеська бібліотека».

Олегу Ісааковичу, ми дякуємо Вам за приємну бесіду. На жаль, в межах одного інтерв’ю неможливо розкрити всю багатогранність Вашої особистості. Але ми сподіваємося, що нам ще випаде нагода зустрітися і продовжити діалог.

Тіна Пістек